Üks elektriautovastaseid argumente on, et nende tootmine eraldab rohkem saastet kui sisepõlemismootoriga sõiduki valmistamine. Elektriauto aku tootmine on tõesti keskkonnale koormav, liitiumi ja koobalti kaevandamisega kaasnevad omad riskid. Õnneks käib märkimisväärne töö, leidmaks võimalusi optimeerimaks haruldaste maavarade kasutamist ja täiustamaks akude tootmismeetodeid – see on otseselt seotud keskkonna- ja geopoliitiliste probleemidega. Täiesti koobalti-vaba aku ehitamine, mis oleks vähemalt sama efektiivne, on hetkel veel suur väljakutse, aga sellega päriselt tegeletakse.
Töötlemisele kulutatud ressursid kompenseerib elektriauto aga sellega, et sõites ei eralda see emissioone, samas kui bensiinimootoriga autoga saastab keskkonda iga kulutatud kütuseliiter.
Aga… Elektriauto ei emiteeri küll teel olles kasvuhoonegaase, ent energia, mis sellele jõu annab, on toodetud suuremas osas taastumatutest ressurssidest. Ehk räägib EV kasuks siiski see, et kliimaeesmärkideni jõudmiseks on roheliste lahenduste leidmine äärmise tähtsusega küsimus ja nii otsivad maailmariigid lahendusi taastuvenergia osakaalu suurendamiseks elektritootmises, põlevkivistki on võimalik energiat keskkonnasõbralikumalt toota. Kõrvale ei saa jätta ka energiakriisi, millest püüab väljapääsu leida kogu Euroopa. Meil Eestis pole veel küll muljetavaldavaid tulemusi ette näidata – kaugel sellest -, kuid UK oli juba 2019. aastal elektriauto saastav mõju pikas perspektiivis 3 korda väiksem kui bensiiniauto oma.